ACVIC_EL BOSC DE LA MEMÒRIA



04 11 2014 nitsdigitals

EL BOSC DE LA MEMÒRIA

Exposició de Josep M. Jordana 

07.11.2014 – 22.11.2014

Inauguració, divendres 7 de novembre a les 19.00 h.

Videoinstal·lació que forma part del programa NITSDIGITALS Cicle d’Arts Electròniques de Vic.

L’espectador penetra en un espai en penombra que recrea un bosc. 
Es tracta d’un bosc singular, format per deu arbres tallats. Els troncs deixen a la vista els seus anells de creixement i ens donen indicis de 
la seva biografia.

Cadascun dels troncs sosté un monitor on es pot visionar una selecció retrospectiva de vídeos fets per l’autor al llarg de més de vint anys, en combinació amb vídeos realitzats expressament per a la instal·lació. Tal com fan els anells dels arbres, que curiosament només queden a 
la vista quan han sigut tallats, l’autor ens mostra indicis de la seva vida a través de l’obra videogràfica: el vídeo com a tatuatge que també va deixant marca. 



Josep M. Jordana
Des del 1986 treballa com a realitzador independent en vídeo i cinema. Ha realitzat un centenar de produccions en els camps de la videocreació, la ficció, el documental de creació i la videoinstal·lació. Ha participat en espectacles audiovisuals amb Raeo, Lydia Lunch, A cunt on Fmol i Convolution, entre altres. També executa treballs d’encàrrec i col·labora com a realitzador, operador de càmera i editor amb artistes, músics, poetes i videocreadors. Dirigeix l'estudi de producció audiovisual NKNS. És cofundador de l’associació Habitual Video Team des del 1991, juntament amb Lis Costa, amb qui organitza des del 2000 el cicle / festival de vídeo d’autor FLUX de Barcelona i dirigeix l'arxiu videogràfic on line SUMMA [www.josepmjordana.com vimeo.com/josepmjordana].

SeparadorB 500p

EL BOSQUE DE LA MEMORIAExposición de Josep M. Jordana 

07.11.2014 – 22.11.2014

Inauguración, viernes 7 de noviembre a las 19.00 h.

Videoinstalación que forma parte del programa NITSDIGITALS Cicle d’Arts Electròniques de Vic.

El espectador penetra en un espacio en penumbra que recrea un bosque. Se trata de un bosque singular, formado por diez árboles talados. Los troncos dejan a la vista sus anillos de crecimiento y nos dan indicios de su biografía.
Cada uno de los troncos sostiene un monitor donde se puede visionar una selección retrospectiva de vídeos hechos por el autor a lo largo de más de veinte años, en combinación con vídeos realizados expresamente para la instalación. Tal como hacen los anillos de los árboles, que curiosamente sólo quedan a la vista cuando han sido talados, el autor nos muestra indicios de su vida a través de la obra videográfica: el vídeo como tatuaje que también va dejando marca.

Josep M. Jordana
Desde 1986 trabaja como realizador independiente en vídeo y cine. Ha realizado un centenar de producciones en los campos de la videocreación, la ficción, el documental de creación y la videoinstalación. Ha participado en espectáculos audiovisuales con Raeo, Lydia Lunch, A cunt on Fmol y Convolution, entre otros. También ejecuta trabajos de encargo y colabora como realizador, operador de cámara y editor con artistas, músicos, poetas y videocreadores. Dirige el estudio de producción audiovisual NKNS. Es cofundador de la asociación Habitual Video Team desde 1991, junto con Lis Costa, con quien organiza desde 2000 el ciclo / festival de vídeo de autor FLUX de Barcelona y dirige el archivo videográfico on line SUMMA [www.jordijordana.com y vimeo.com/josepmjordana].

+ INFO:

T. 00 34 93 885 37 04
info@acvic.org
www.acvic.org

logo500 2

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CCCB_AGENDA

Carta de la Mesa Sectorial del Arte Contemporáneo