ACVIC_EXPOSICIÓ

ACVIC Newsletter
No ho pots veure bé? mira-ho al navegador.
logo acvic
news
http://acvic.org

[cast][eng]

 29 10 2014 abad

Exposició de FRANCESC ABAD
ESTRATÈGIA DE LA PRECARIETAT
ITINERÀNCIA DE L'EXPOSICIÓ A VILAFRANCA DEL PENEDÈS

23.10.2015 - 22.11.2015
SALA TRINITARIS
Servei de Cultura, Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Inauguració, 
divendres 23 d'octubre a les 20.00 h
El concepte del temps genera les seves pròpies imatges: la pela de taronja, el tortell, la closca de cargol, el palo santo (caqui), el sòcol de la fàbrica... que ens suggereixen les complexitats del laberint, la densitat de l’acumulació de capes i la superposició del palimpsest. En gran part, l’obra de Francesc Abad s’estructura des de la reflexió sobre el temps realitzada des del més absolut del present (territori, ideologies, conflicte), per projectar-se envers el passat concebut com a construcció des de la història i la memòria (W. Benjamin), i un futur que cal pensar i formular sota l’ombra de la utopia (E. Bloch).

Aquest discurs s’enfronta a una contingència dual, la que imposa el pas temps i la que generen els poders dominants (capital, ideologies). Així, cal desenvolupar una estratègia de la precarietat, a la manera d’un samidzat, des de la qual sigui possible la resistència i l’enfrontament. Estratègia de la precarietat es presenta alhora com un epíleg que recull les darreres obres de Francesc Abad, i com un arxiu integrat per la diversitat dels fragments que configuren l’experiència personal i col·lectiva.

Projecte comissariat per Miquel Bardagil i Magdala Perpinyà.
Estratègia de la precarietat de Francesc Abad és una exposició produïda per ACVic Centre d'Arts Contemporànies, que forma part del Programa d’exposicions itinerants del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb Ajuntament de Vilafranca del Penedès

SALA DELS TRINITARIS
C/ de la Font, 43. Vilafranca del Penedès
De dimecres a divendres, de 17 a 20 h i caps de setmana i festius de 18 a 20 h.

SeparadorB 500p


Exposición de FRANCESC ABAD
ESTRATEGIA DE LA PRECARIEDAD
ITINERANCIA DE LA EXPOSICIÓN EN VILAFRANCA DEL PENEDÈS

23.10.2015 - 22.11.2015
SALA TRINITARIS
Servicio de Cultura, Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Inauguración, 
viernes 23 de octubre a las 20.00 h

El concepto del tiempo genera sus propias imágenes: la cáscara de naranja, el roscón, la concha de caracol, el palo santo (caqui), el zócalo de la fábrica... que nos sugieren las complejidades del laberinto, la densidad de la acumulación de capas y la superposición del palimpsesto. En gran parte, la obra de Francesc Abad se estructura desde la reflexión sobre el tiempo realizada desde lo más absoluto del presente (territorio, ideologías, conflicto), para proyectarse hacia el pasado concebido como construcción desde la historia y la memoria (W. Benjamin), y un futuro que hay que pensar y formular bajo la sombra de la utopía (E. Bloch).

Este discurso se enfrenta a una contingencia dual, la que impone el paso tiempo y la que generan los poderes dominantes (capital, ideologías). Así, hay que desarrollar una estrategia de la precariedad, como un samidzat, desde la que sea posible la resistencia y el enfrentamiento. Estrategia de la precariedad se presenta a la vez como un epílogo que recoge las últimas obras de Francesc Abad, y como un archivo integrado por la diversidad de los fragmentos que configuran la experiencia personal y colectiva.

Proyecto comisariado por Miguel Bardagil y Magdala Perpinyà.

Estrategia de la precariedad de Francesc Abad es una exposición producida por ACVic, que forma parte del Programa de exposiciones itinerantes del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, en colaboración con Ajuntament de Vilafranca del Penedès

SALA DELS TRINITARIS
C/ de la Font, 43. Vilafranca del Penedès
De miércoles a viernes, de 17 a 20 h y fines de semana y festivos de 18 a 20 h.

SeparadorB 500p


Exhibition by FRANCESC ABAD
STRATEGY OF PRECARIOUSNESS 
ROAMING OF THE EXHIBITION IN VILAFRANCA DEL PENEDÈS

23.10.2015 - 22.11.2015

SALA TRINITARIS
Culture Service, Ajuntament de Vilafranca del Penedès
Opening, Friday 23th of October at 8 pm

The concept of time generates its own images: orange peel, cake, a snail's shell, palo santo, the factory floor… which suggest to us labyrinthine complexities, the cumulative density of layers and the superposition of the palimpsest. Francesc Abad's work is mostly structured around a reflection upon time from the absolute present (territory, ideologies, conflict), in order to project towards the past conceived as a construction of history and memory (W. Benjamin), and towards a future which must be considered and formulated under the shadow of utopia (E. Bloch).

This discourse confronts a dual contingency, that which is imposed by the pace of time and that which is generated by the dominant powers (capital, ideologies). Thus, a strategy of precariousness, along the lines of a samizdat, must be developed, from which resistance and confrontation may become possible. Strategy of Precariousness is also present as an epilogue which gathers together Francesc Abad's recent works, and as an archive integrated by the diversity of the fragments which shape personal and collective experience.

Project curated by Miquel Bardagil and Magdala Perpinyà.

Strategy of Precariousness by Francesc Abad is an exhibition produced by ACVic Centre d'Arts Contemporànies, forming part of the Touring Exhibitions Programme of the Department of Culture of the Generalitat de Catalunya, in collaboration with Ajuntament de Vilafranca del Penedès.
SALA DELS TRINITARISC/ de la Font, 43. Vilafranca del Penedès
From Wednesday to Friday, from 5 pm a 8pm and weedends and holidays from 6 pm to 8 pm.

+ INFO:

T. 00 34 93 885 37 04
info@acvic.org
www.acvic.org

logo500 2

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CCCB_AGENDA

Carta de la Mesa Sectorial del Arte Contemporáneo